“Brazil’s turn has come to listen to the Marias, Mahins, Marielles, Malês!!!” Education and Ethnic-Racial Relations at the university

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Amauri Mendes Pereira
Luiz Fernandes de Oliveira
Rosemari Maria da Conceição

Abstract

The article addresses the context of the implementation of t a look at the trajectory of the educational, social and political agency of the Black Movement, seen as fundamental for the conquest of laws 10.639/03 and 11.645/08, and for the growing political-institutional legitimation of the Studies of Race Relations-ERR applied to the education. It also presents the theoretical starting points that guided the conception of the discipline, and discusses challenges to its effectiveness, as well as strategies, themes, contents, references, and the chosen-proposed forms of evaluation, as didactic-pedagogical dynamizers.he discipline ERER-Education and Ethnic-Racial Relations for degrees at a public university, as a challenging moment for progressive education. It exposes

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How to Cite
Mendes Pereira, A., de Oliveira, L. F., & da Conceição, R. M. (2022). “Brazil’s turn has come to listen to the Marias, Mahins, Marielles, Malês!!!” Education and Ethnic-Racial Relations at the university. Journal of Black Brazilian Researchers Association, 14(41), 384–314. Retrieved from https://abpnrevista.org.br/site/article/view/1358
Section
Artigos
Author Biographies

Luiz Fernandes de Oliveira, UFRRJ

Rosemeri Maria da Conceição

Doutoranda em História e Crítica da Arte, no Programa de Pós Graduação em Artes Visuais, da Universidade Federal do Rio de Janeiro ((UFRJ PPGAV). Mestre em História Social pela Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo (FFLCH-USP) e licenciada em História pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ).

Rosemari Maria da Conceição, UFRJ

Rosemari Maria da Conceição

Doutoranda em História e Crítica da Arte, no Programa de Pós Graduação em Artes Visuais, da Universidade Federal do Rio de Janeiro ((UFRJ PPGAV). Mestre em História Social pela Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo (FFLCH-USP) e licenciada em História pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ).