HISTÓRIA, HISTORIADORES: ENSINO E PESQUISA EM HISTÓRIA DA ESCRAVIDÃO E DA PÓS-EMANCIPAÇÃO
Main Article Content
Abstract
Ainda precisamos saber mais sobre estes processos de formações acadêmicas, impasses, expectativas, fluxo e refluxo onde acadêmicos – alunos e professores – fizeram descobertas, propuseram pautas, realinharam paradigmas e redefiniram o pensamento historiográfico. Aqui começamos com estas entrevistas com estes cinco professores. Numa etapa em construção estaremos também entrevistando a geração de historiadores/historiadoras negros/negras formada. Encontraremos menos influenciados e formados, mas também formadores e influenciadores de uma nova historiografia sobre escravidão e pós-emancipação, história da áfrica e o papel dos intelectuais.
Article Details
How to Cite
Gomes, F. (2016). HISTÓRIA, HISTORIADORES: ENSINO E PESQUISA EM HISTÓRIA DA ESCRAVIDÃO E DA PÓS-EMANCIPAÇÃO. Journal of Black Brazilian Researchers Association, 8(18), 296–315. Retrieved from https://abpnrevista.org.br/site/article/view/53
Section
Dossiê Temático
Copyright Statement
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0 which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to post and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this may lead to productive changes as well as increase impact and citation of published work (See The Effect of Free Access).